NKK Lääne ringkonna Risti jaoskond EV 102. sünnipäeva tähistamas NKK Lääne ringkonna Risti Naiskodukaitse Lääne ringkonna Risti jaoskonnal on kujunemas traditsioon tähistada Eesti Vabariigi aastapäeva ühise välasõiduga koos oma heade koostööpartneritega. Eelmisel aastal külastasime Okupatsioonide ja vabaduse muuseumi Vabamu. Meie ridades on naisi väga erinevas vanuses. On neid, kes elanud okupatsioonitingimustes, aga ka noori naisi, kes sündinud vabasse Eestisse. Oluline on, et mõtleme, mis lähiminevik meie jaoks tähendas, kui habras on vabadus ja tuletamaks ikka ja jälle meelde meie kohust tänase ja tulevase vaba Eesti kaitsmisel. sünnipäeva tähistamine Päikesejänku lasteaias koos Kaitseliidu ja Naiskodukaitsega Järgmine → EESTI VABARIIK 102! NKK Lääne ringkonna Risti jaoskond EV 102. sünnipäeva tähistamas

Tiina Leesik 26. veebr. 2020

15. veebruaril seadsime reisisihiks Arvo Pärdi Keskuse Laulasmaal. Kell 10.00 kogunes rõõmsameelne reisiseltskond KL Ristil malevkonna kodu juures. Meie kõige suurem koostööpartner Risti malevkond oli meile organiseerinud bussi ja lõbusa elevuse saatel asusime teele. Kuna olime ehk liigagi piisava ajavaru endale võtnud, siis olime pea tunnikese jagu varem kohal, kui oli kokku lepitud. Ukse taha meid ootama ei jäetud, lahke keskuserahvas avas uksed ja meil oli võimalik kohvikus maitsta hõrgutavaid koogikesi ja kuuma kohvi.

NKK Lääne ringkonna Risti jaoskond EV 102. sünnipäeva tähistamas
Rõõmsameelne reisiseltskond Laulasmaal. / Foto Ahto Viigipuu.

Meie ringkäik algas väikeses filmitoas, kus oli võimalik vaadata Jaan Tootseni ja Jaak Kilmi lühidokumentaali „Muusikajanu” mis heidab pilgu Arvo Pärdi elule ja loomingulisele kujunemisele. See oli hea sissejuhatus edasiseks keskuse uudistamiseks. Giidi juhatamisel suundusime kauni metsavaatega kontserdisaali, mis oma akustika poolest sobib eelkõige kammerkontsertideks. Saime ka teada, et äsja olid saalis lõppenud väikesed ümberehitused ja täiendused, mis võimaldaksid edaspidi ka kinoseansse korraldada. Muljetavaldav oli raamatukogu, kus oli meil võimalus tutvuda helilooja päevikutega, mis meie tavamõistes päevikust üllatavalt erines. Omaette vaatamisväärsus oli keskuse tsentris asetsev väike kabel, mis jättis mulje nagu oleks keskus ümber kabeli ehitatud. Lõpuks oli muusikatoas võimalik kuulata ka helilooja loomingut. Lisaboonuse andis külastusele asjaolu, et maestro Arvo Pärt oli meie külaskäigu ajal ka ise majas ja nii mõnelgi meist oli võimalus temaga vestelda. Poolteist tundi kadus täiesti märkamatult väga professionaalse giidi saatel. Kui kusagil on võimalik tunnetada aja kergust, puhtust ja rahu, siis on see just nimelt siin. Lahkusime erilise rahu ja helge tundega Laulasmaalt.

Tunnetades aja kergust, puhtust ja rahu Pärdi keskuses. / Foto Ahto Viigipuu.

Päeva lõpetas pidulik lõunasöök Keilas Shoti Majas. Tänasime oma toredaid koostööpartnereid KL Risti malevkonda, Eesti Memento Liidu juhatuse esimeest Arnold Aljastet, See Teatrit, kõiki, kes on panustanud meie tegemistesse ja rikastanud oma osaluse ja tegevusega meie tähtsaid toimetamisi. Kuna EV aastapäeval on enamusel meist tegemisi aastapäevaüritustega, siis nädal enne pidupäeva oli tore rahulikult tähistada Eesti Vabariigi 102. sünnipäeva. Palju õnne, Eesti!

Järgmine →
EESTI VABARIIK 102!

NKK Lääne ringkonna Risti

15 veebruaril seadsime reisisihiks Arvo Pärdi Keskuse Laulasmaal Naiskodukaitse Lääne ringkonna Risti jaoskonnal on kujunemas traditsioon tähistada Eesti Vabariigi aastapäeva ühise välasõiduga koos oma heade koostööpartneritega. Eelmisel aastal külastasime Okupatsioonide ja vabaduse muuseumi Vabamu. Meie ridades on naisi väga erinevas vanuses. On neid, kes elanud okupatsioonitingimustes, aga ka noori naisi, kes sündinud vabasse Eestisse. Oluline on, et mõtleme, mis lähiminevik meie jaoks tähendas, kui habras on vabadus ja tuletamaks ikka ja jälle meelde meie kohust tänase ja tulevase vaba Eesti kaitsmisel.