Rapla ringkond Võrumaad uudistamas Rapla ringkond Võrumaad uudistamas 2. - 4. augustini külastasid Võrumaad Naiskodukaitse Rapla ringkonna naised koos oma peredega. Kokku viibis meil 34 külalist, keda mahutasime naiskodukaitse Võrumaa ringkonna, Vastseliina jaoskonna vastvalminud kodusse. ← Eelmine Väljakaevamised Hindriku talus Järgmine → Jälle kooli Rapla ringkond Võrumaad uudistamas

Anu Jõgeva 6. augustil 2013

Reede õhtupoolik kulus sisseseadmisele, majutusele ja kokkusaamis- jällenägemismuljetele.  Kes soojas toas, kes jaotelgis, kes oma kaasa võetud telgis, kes suures viljakuivati küünis- igaüks leidis omale kohakese. Võrumaale tulekuga tähistas Rapla oma ringkonna aastapäeva. Samuti saime hakkama 2013 aasta direktiivist tuleneva kahe ülesandega: korraldada sõpruskohtumine mõne teise ringkonnaga ja tähistada rahvuskalendri tähtpäeva.

Reedel sadas Võrumaal terve päeva sooja vihma ja tundus, nagu oleks sattunud troopikasse. Ootasin varem saabuvat juhtgruppi Kaitseliidu Võrumaa maleva juures ja sosistasin salamisi palveid ja sosinaid Universumi kõigevägevamatele ja suurimatele..... minu soove võeti  arvesse ja juba õhtupoolikul sai nautida vihmavaba päikseloojangut.

Laupäeva hommikul vara tervitas meid kõiki soe suvepäike ja terveks päevaks jätkus kuumust. Võrumaa ringkonna esinaine Kaisa, koos instruktori Merlitiga käisid tervitamas raplakaid ja soovimas neile ilusat olemist ja kordaminekuid Võrumaal.

Keskpäevaks tabas meie tegemisi juba kuumus, mis nõudis värskendamist ja sukeldumisvajadust kaunis Kirikumäe järves. Tutvustasin kohta, kus oleme oma naistega korraldanud palju erinevaid koolitusi ja õppusi. Viimane, 6 juulil korraldatud vetelpääste koolitus on siiani tugevasti hinges just oma õnnestumise ja efektiivsuse poolest.

Ja siis tuli kauaoodatud Kuningriigipiir Luhamaal .... parooli esitades sõitsime kõik rõõmsalt sisse ja seadsime oma bussi meile vajalikku paika, et kõigil oleks turvaline olla, vajadusel liikuda bussini ja puhata seal. Tõotas tulla kuum ja põnev päev. Kuulsamate Kuningriigipäevaliste hulgas märkasin naiskodukaitse toetajaliiget Ene Ergmaad, kellele kuulub minu isiklik poolehoid. Perega jalutas ringi sotsiaalminister Taavi Rõivas ja tule taevas appi ... härra peamisnister hr Andrus Ansip isiklikult austas oma kohalolekuga Setu Kuningriigi päeva. Loomulikult ei olnud vähemtähtsad kõik ülejäänud imelistes riietes setod ja kõik külalised, nii ka meie.

Rõuge-Vastseliina endine pealik, kapral Aare Hõrna kuumal selgitusel said raplakad ka aimu, kus nad on , kas ja miks kõik toimub. Esitada sai küsimusi ja loodan, et saadi ka asjakohased vastused. (Peaks tegema raplakatele kontrolltöö kuuldud materjali kohta, sest Aare Hõrn selgitas kõiki asju puhtas seto keeles)

Küll valiti parim kandlõlüüja, lõõtsatõmbaja, kiigamängija, kargusõ kargaja, näpotüütegija, vägümiis, sõirameistri, leeväküdsäjä, piiraguküdsäjä, ollõmeistri, veinimeistri ja hansa ajaja.

Seto Kuningaks ehk ülembsootskaks  valiti taas Leima Aare.

Koos  kõndisime rongkäigul, mida peetakse uue kuninga austuseks. Selleks puhuks oli meie oma jaoskonna liige Hele valmis teinud laulu, mida siis ühiselt lauldi. Et esitus lihtsam oleks, laulsime Helega ees, täitsime eeslauljate rolli.

Kuna laul sai palju tähelepanu ja raplalad ümisevad seda kodudes edasi, kirjutan siinkohal ka laulusõnad üles.

Naistevägi Kimmas käpp ....

(selgituseks, et meie relvaks rongkäigul oli mõistus ja naisele omane tugev käsi, haare .....)

Naistevägi tulõ siit,

Uhkõ naseh Määsi mäel,

Tulli kokko imme väel

Üts-kats-kolm-neli

Selle laulu peale tervitas ülembsootska meid ja kuulsime veel seljatagant, kuidas meid tänati suurepärase esinemise ja austuse avaldamise eest. Meie tublidus ei jäänud kiidusõnadeta.

Esinemisega andsime mõista, et naistevägi om katskümmendneli tunni üüpäevah valmis kaitsma ülembsootskat ja tima maid.

Õhtut jätkas kuum noortebänd ,,Zetod,, kes ei vaja kindlasti tutvustamist. Mõnus tants algas kohe esimesest loost.

Kella poole kümneks liikusime kogu grupiga Vastseliina Piiskoplinnusesse, kuulama kontserti ,,Tsellod öös,, ...... elamusi jätkus, tunded pulbitsesid ja meeleolu oli kaunis, usun et igalühel omamoodi. Õhtu või juba öö jätkus jaoskonna kodu juures grillides ja vesteldes. Juurde olid tulnud ka mõned meie oma liikmed, et koos nautida suveõhtut.

Pühapäeva varahommikul äratas meid Rapla ringkonna esinaise karm hääl, kes teatas, et ruttu, ruttu üles. Küll oleks veel soovinud põõnata ja mõnuleda, kuid meid ootas veel pikk päev ees.

Kell 10.00 Kuperjanovi Jalaväe Pataljoni külastus, kus meie võõrustajaks oli pataljoni nooremleitnant ja kaplani ülesandei täitev, minu hea tuttav Anna-Liisa Vaher.

Ringkäik territooriumil, õppehoones, meditsiini keskuses ja lõpetuseks maitsev lõuna pataljoni sööklas. Külastajad said esitada küsimusi ja mõni noormees sai ka omale asjakohaseid uurimisi teha eesseisva ajateenistuse kohta.

Kaplaniga hüvastijäetud ja teda  tänatud Rapla naiskodukaitse logoga meenega, liikusime edasi, raske arvata kuhu ...... ikka suurele Munamäele. Kui juba Võrumaal oled, siis on patuasi siit lahkuda ilma torni ronimata. Selgus see, et oli ka neid, kes polnud käinudki siin. ,,Kui siit pilvepiirilt alla vaatad üle õitsva Eestimaa.... vaaatasin ja vaatasin ja mõtlesin, et kas nüüd oli see ikka õige tegu, et järgmise aasta plaani sai lõunapiirkonna juhtide õppepäeval Vihtlas veel eelmisel nädalavahetusel pandud laskumine Munamäelt köitega...... prrrr...

No jah, sinna on veel aega julgust koguda.

Hinni kanjoni leidmine , kuhu tahtsin kindlasti meie  külalisi viia, valmistas natuke segadust. Lõpuks sai isegi helistatud Kaitseliidu Võrumaa maleva Pealikule hr Urmas Vahterile, kes lahkelt selgitas asukohta. Siin , Hinni kanjonis oli käinud vaid paar inimest kogu grupi peale ja siin kanjoni äärel tundus naiskodukaitse  tunnuslause Väärtustame kodumaad just eriti ajakohane. Hinni kanjon on lummavalt  hingemattev vaatepilt oma ürgsuse poolest. Tundus, nagu aeg oleks seisma jäänud. See vaikus ja rahu. Kristallselge sillerdav vesi kanjoni põhjas tekitas  imetlust ja soovi seda puutuda. Veel leidub meil mida avastada ja vaadata, veel leiame, mida nautida ja näha oma kaunil kodumaal.

Kanjoni juures asuva talu perenaine pakkus lahkesti piknikukohta ja suplusvõimalust enne pikka tagasisõitu.

Loodan, et Rapla naised jäid sama rahule kui meie. Loodan, et lõuna-eestlastele omane külalislahkus jääb meelde ja kutsub meenutama meid vaid hea ja sooja sõnaga.

Suur tänu ka meie oma, Vastseliina jaoskonna naistele, kes selle ürituse õnnestumisele tugevasti kaasa aitasid ja panustasid. Nii kaua planeeritud ja oodatud kohtumine sai teoks.

Aitäh ilusale ilmale, mis oli tõeliselt nagu kuld. Aitäh inimestele ja võimalustele, mida pakub meile olemine naiskodukaitses.

Järgmine →
Jälle kooli

Rapla ringkond Võrumaad uudistamas

Reede õhtupoolik kulus sisseseadmisele, majutusele ja kokkusaamis- jällenägemismuljetele Kes soojas toas, kes jaotelgis, kes oma kaasa võetud telgis, kes suures viljakuivati küünis- igaüks leidis omale kohakese 2.- 4. augustini külastasid Võrumaad Naiskodukaitse Rapla ringkonna naised koos oma peredega. Kokku viibis meil 34 külalist, keda mahutasime naiskodukaitse Võrumaa ringkonna, Vastseliina jaoskonna vastvalminud kodusse.